sâmbătă, 15 octombrie 2016

Physalis...


 mi-am dorit mereu in gradina, dar habar nu aveam cum se creste si nici la gust nu mi-a placut foarte tare, in cele cateva torturi ornate cu acest fruct...
Imi placea ideea de "lampion" si ma gandeam ce "aranjamente" frumoase voi face cu ele :)

Anul acesta am pus gramada cele cateva rasaduri pe care le obtinusem. Nu cred ca am poze cu el in stadiu incipient, insa acum in zona unde l-am pus este o padure plina ochi de "lampioane". Insa inca necoapte. Nu stiu de vor mai ajunge la coacere. Cele cateva care sunt coapte (de obicei cele care desprind singure de pe planta) sunt absolut delicioase. Dar delicioase, nu asa! E o diferenta uriasa inte cele galbene si cele galbene super-coapte :)


Trebuie negresit sa ma interesez daca se poate planta mai devreme in gradina (eu l-am pus cam prin mai, parca). Insa, ca o observatie proprie, de o luna-jumatate a inceput sa creasca spectaculos. Cam de pe la sfarsitul lui august s-a umplut de flori. Pana in august am cules cateva fructe care erau bune, dar nu dementiale (acum imi dau seama ca nu erau coapte-coapte :) )

9 comentarii:

  1. Ana-Maria cat am asteptat postarea asta. :) Ce frumos arata fructele ! Mie imi place foarte mult Physalis-ul. :)
    La anul daca gasesc seminte, ma incumet si eu sa pun. Voi incerca intr-un ghiveci mai mare ca sa le pot aduce in casa la timp. Pofta buna, sa le mancati cu placere !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of... Mihaela... si cate postari ar mai fi trebuit sa fie dar lipsa timpului...

      Despre seminte ca sa-ti spun. Eu mi-am pastrat deja (si voi mai pastra). La primavara cand apar plicurile cu seminte ma voi uita daca ce am cumparat eu anul acesta este soi sau hibrid. Daca-i soi... iti dau cu drag eu seminte :)
      PS: de ce spui "sa-l bag la timp in asa"? Stii despre el ca se coace tarziu, sau cum?

      Ștergere
  2. Nu am apucat sa ma informez, dar am citit in postarea ta ca ar mai fi trebuit sa stea afara ca sa se coaca bine. Nu stiu de ce am senzatia ca la noi nu este o clima buna pentru el, dar asta nu ne descurajeaza sa gasim variante. Si-mi plac foarte tare experientele de genul asta. :)

    Weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite ce am gasit: https://www.casa-gradina.ro/physalis-in-gradina-ta-2561/

    Cica-i planta perena. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :) si cica-i invadatoare :)
    Am sa incerc sa pun o planta-doua in ghiveci si sa vad ce face peste iarna...
    Multumesc de informatii.

    PS: am seminte destule. Numai sa vad daca ce am eu este soi sau hibrid...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici nu trebuie sa te obosesti cu seminte si rasaduri...odata ce il ai in razor nu mai scapi de el... l-am si smuls de 2ori cand nu stiam ce ii si tot a iesit...sanda

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-am avut pus intr-o zona unde am pus folie contra buruienilor. Nu stiu daca o mai iesi... Si oricum, si anul acesta voi pune folie acolo (nu stiu de ce, dar zona aceea cred ca e locul de nastere al tuturor buruienilor din toata lumea)

      Ștergere
  6. Ana - Maria, La multi ani si un An Nou cu multa sanatate tie si familiei tale, o gradina foarte frumoasa si simplinirea tuturor dorintelor ! Sanatate multa si lui Rocky ! Peterecre frumoasa diseara ! Cu drag, Mihaela.

    P.S - ce crezi ca am pregatit pentru ornarea tortului de Revelion? Physalis. :) Si la Craciun l-am folosit pe Tiramisu. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Mihaela!
      Un an cu sanatate si multe vise implinite iti dorim si noi.
      (n-am mai intrat de ceva vreme pe blog din lipsa acuta de timp, insa astazi am zis: trebuie sa pun poze cu Rocky pentru Mihaela, asa ca am intrat :) )

      Ștergere