luni, 8 decembrie 2014

Gainile noastre

... au inceput sa faca oua :)

Nu stiu daca am scris aici... in toamna, cand parintii mei au venit in Bucuresti, au venit si cu 15 gaini :). Closca si 14 pui, care din primavara si pana acum s-au facut gaini si cocosi in toata regula.
Gainile nu stau tot la parintii mei in apartament :). Le-a ingardit sotul meu la el la serviciu o bucata de pamant si le-a facut acolo un cotet.
Da, stiu, e prea mult... dar altfel nu se putea. Parintii mei abia au putut sa taie gainile acelea albe, de carne, si doar cu gandul ca fac din ele supa fiicei mele si e tare buna (din cele albe au avut 20, luate din intamplare. Un vecin si le luase si apoi s-a razgandit. I-a intrebat pe ai mei si ei nu au zis nu... apoi au regretat. Puii astia colorati, macar aveau closca si au stat la o vecina pana pe la vreo luna... dar astia albi, pui de-o zi, fara closca... mari batati de cap le-au dat parintilor mei. Bine, cred ca nici pe aia nu i-ar fi taiat, insa cum aia mancau oricat le dadeai, iar mama are o satisfactie imensa sa vada lumea - acum si animalele- mancand, le dadea mereu. Si s-au facut imensi, si nu mai puteau merge... ma rog... ).

"Prieteni" ne intrebau:
-Si ce-o sa faceti cu Rocky la iarna?
-Pai ce sa facem, il luam acasa, in Bucuresti!
- Da? Si cum o sa va descurcati?
- Cu Rocky ne-om descurca... nu stiu ce-om face cu gainile, ca luam in Bucuresti si 15 gaini!
Si atunci "prietenii" se indepartau incet, uitandu-se din cand in cand inapoi :)
Pe cand prietenii, in urma aceluiasi dialog se puneau pe-un ras, cu lacrimi. Lor le explicam ca totusi nu le vom tine in apartamant si le povesteam ce si cum. Celorlati nu le mai explicam, nu merita efortul.

Dar sa revin: gainile noastre au inceput sa faca oua :)

Oul cel mic e un ou normal de mare :) Cel mare e ... mare :) Cand mi l-a aratat sotul meu am crezut ca-i de gasca :)
Closca noastra face, foarte des, oua cu doua galbenusuri si un pic mai lunguiete. Sunt curioasa asta daca are doua galbenusuri, insa e imens. Avem 10 puicute si gaina batrana, deci e cert ca macar o puica a facut si ea ou :)

Am cautat poze cu puii astia... nu prea am gasit desi fiica mea le-a facut mii...
Aici sunt mici (impreuna cu closca)

Iar aici sunt mai mari


Cert e ca puii astia s-au facut foarte frumosi, mai ales cocosii, care se bat si care au trebuit separati (pentru ca nu putem sa-i taiem...- dar asta e o alta poveste... lunga ...le-am facut rost si de cateva gaini sa nu stea singuri... e poveste lunga.)

8 comentarii:

  1. E ciudat ca pe frigul asta le-a apucat ouatul... La noi s-au oprit de prin septembrie si de obicei incep iar prin martie. Asta alb incaltat si cu guler negru e tare frumos! Cat despre cocosi, si noi am patit la fel cu prima generatie, ne era mila sa-i taiem, insa cand au inceput sa traumatizeze bietele gaini ne-am hotarat. Si au iesit niste ciorbite si niste piftii de ne-am lins pe degete! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noua ne-au spus vecinii de la tara ca pana de Craciun or sa oua. Habar nu aveam cand era timpul, insa cand am plecat cu ele, asa ne-au spus vecinii: cozonacii o sa-i faceti cu oua proaspete :) Si vad treaba ca asa a fost. Bine, din 11 gaini in total vad ca doar doua oua avem... dar tot e bine :)
      PS: cel alb incaltat cu guler negru e gaina :) De fapt closca asa este, si doar doua puicute seamana cu ea. Si incaltari super-mari au toti :)

      Ștergere
  2. superrr!oua de casa!rocky sa -nteles cu gainile?mirela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rocky s-a inteles, pana la un punct... Daca intra in curtea lor, el vrea sa se josce. ele se sperie, fug, fuge si el, ele innebunesc... el nu pricepe ce e... Circ, ce sa zic.. Asa ca evitam sa se intalneasca. Insa nu a avut nicio tentativa de a le manca :) (doar in supa sau friptura :) )

      Ștergere
    2. nici zavod nu mananca pui sau gaini, dar se joaca cu ele pana dau coltul si dupa :) cea mai buna solutie e sa nu se intalneasca.

      Ștergere
  3. :) niste catei tare cuminti.
    Cred ca noi cerem prea multe de la ei :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea, ma bucur pentru tine, stiu cat ti-ai dorit aceste lucruri, Te pup si sarbatori minunate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc tare mult, Myky. Si voua sarbatori cu bine!!! Te pup.

    RăspundețiȘtergere