vineri, 6 iunie 2014

Imi doresc

... o gradina de flori ordonata, aranjata, cu toate florile inflorite, niciuna vestejita, cu o iarba pitica plina de floricele mici intre florile mele... Insa stiu ca nu va fi posibil niciodata asa ceva... Asa ca mai reducem din dorinte:
In afara de florile de primavara, vreau in gradina de flori trandafiri. Niste trandafiri care infloresc de mai multe ori (remontanti parca le zice), care sa creasca tufe frumoase. In niste colturi voi pune unii care se vor face mari, din cei care nu se taie, care-si formeaza singuri tufa. Sunt in perioada in care "studiez" pe net despre trandafiri, in care trec in diferite liste diferite nume de trandafiri, apoi le sterg, apoi le scriu iar...Sper pana la mijlocul verii sa definitivez lista.
Pana atunci ma multumesc foarte mult cu cei doi trandafiri cumparati odata cu casa si cu cei doi, cumparati din magazin, fara nicio socoteala de acasa, unul rosu si unul galben, care de fapt sunt amandoi la fel :)

Unul dintre cei doi mosteniti, desi au fost taiati de un vecin in primavara "rasul solului", a crescut frumusel. Celalalt nu s-a dezvoltat chiar frumos, dar il mai asteptam.

Tufa este pozata dupa doua zile de ploaie iar florile erau murate rau... Dar par a fi frumusele.

Mai vreau in gradina de flori clematite. Am sase pana acum, slava Domnului, toate cu bobocei. Daca apuca si scapa anul asta de catel... cred ca pot sa apreciez ca am clematite.
Prima inflorita acum este Piilu si este frumusica foc





As mai dori cateva tufe de hosta variegata. Am un model (vad ca nu l-am pozat) dar mai vreau doua-trei...
Si, tot "mostenita", am o tufa mega-imensa de bujori, pe care nu am apucat s-o pozez. Si pe aceea am s-o pastrez, fireste, si va fi mereu la locul ei, in gradina de flori.

 Si cam atat la plante "mari".

La plante "mici" craitele sunt pe primul plan. Nu stiu de ce imi plac asa mult plantele astea, dar fara ele eu nu pot sa concep o gradina :)). Anul viitor voi pune muuulte in gradina de legume. Sparg monotonia "randurilor" de legume si-n plus speram ca vor atrage gargarite (ar fi fost mai usor sa pun rosiile in pod, ca vad ca acolo isi fac veacul gargaritele).


Am mai multe feluri de craite, dar deocamdata astea au inflorit. Sper sa infloreasca macar una din fiecare fel... Sunt curioasa cum vor fi cele albe, sper sa le vad.

Apoi mi-as dori tot felul de alte floricele de gradina, dar nu razbesc in lupta cu buruienile si orice as pune eu, intr-o saptamana pana ajung iar... sunt cotropite...
Dar, daca in doi ani reusesc sa pun cati trandafiri doresc si-mi cresc clematitele mari si frumoase, pot sa spun ca am cat-de-cat gradina de flori. Apoi, incet incet, om mai vedea...

A... si o sa-mi fac niste locuri, pe langa gard, dupa ce vom schimba gardul, cu irisi. Deocamdata mi-am luat din acestia
dar au viata grea, deocamdata...



2 comentarii:

  1. Mortal catelul - scuze, viitorul fioros dulau...! Mortala esti si tu cand zici ca-ti doresti o gradina cu flori inflorite, niciuna vestejita!!! Cat de tare ar fi asa ceva! Oricum, arata superbine toate, sa-ti creasca sanatoase si frumoase! Scrii foarte frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentr cuvintele frumoase! Si pentru vizita!
      Aceasta bucatica de pamant parca ne-a dat aripi. Si, adevarul este, ca toate, pana acum, au mers peste asteptari. La inceputul lui martie curtea era ca padurea din "Frumoasa adormita", iar acum este plina de viata, de forfota... Iar Rocky are un mare aport :))

      Ștergere